вторник, 14 февруари 2012 г.

Кърлежите от „Паркинги и гаражи”

Не съм работник, безработен съм. Но мисля, че споделеното от мен ще представлява интерес за читателите на блога.
Ситуацията е следната. Макар да мразя центъра на София (с всичките му там рентиери, реститути и богаташи), ми се налага понякога да минавам оттам. Гледам да е в почивните дни или след 18.00, за да не плащам за „Синя зона”. Но дори и тогава гадовете намират начини как да ти одерат кожата. В моя случай решиха, че съм паркирал твърде близо до кръстовището на две малки централни улици (жестоко престъпление!). Тъй като и друг път съм паркирал на същото място, ми стана неприятно, че са ми вдигнали колата, но признах допуснатото от мен формално нарушение, отидох до наказателния паркинг и с помощта на един приятел, който живее наблизо и ми услужи с пари, си платих глобата (35 лв.). Но освен глоба ми отнеха и талона, като ми казаха да отида да си го взема от КАТ след 1 месец, а до тогава да карам с акт. Хубаво, и друг път ми се е случвало да карам с акт. Отивам обаче оня ден да си взема талона от КАТ и там ми казват, че трябва да заплатя ОЩЕ ПЕТДЕСЕТ ЛЕВА! Това вече ми дойде в повече – 85 лв. за едно толкова незначително нарушение си е направо скандално! Колкото и да съм спокоен и добродушен по характер, се развиках на служителите на КАТ – просто ми стана лошо при мисълта как ще събирам  тези 50 лв. (отделно, че имам да връщам още 35 лв. за първата глоба), за да платя скапаното наказателно постановление! И то при положение, че съм безработен и трябва да обикалям да си търся работа и да си вадя документи. От КАТ ми предложиха да обжалвам наказателното постановление, макар че в него ясно пише, че глоби до 50 лв. не подлежат на обжалване. Но нищо, все пак реших да обжалвам, ей така, напук на скапания им бюрократичен апарат, пък ще видим какво ще излезе...
Това, което най-много ме ядоса обаче, е, че на „Паркинги и гаражи” въобще не им пука за проблемите с паркирането в София. Те по никакъв начин не спомагат за тяхното разрешаване, а точно обратното – възползват се от хаоса в София, за да грабят гражданите по всякакъв възможен начин – чрез глоби, актове, наказателни постановления, паяци, маяци... просто няма край! Те са царете на формалните нарушения. Един такъв пример за възползване от формални нарушения е вдигането на колите, паркирани по зелените площи в кварталите, което се прави съвсем не от загриженост към природата (тях въобще не ги е еня за никаква природа!), а поради липсата на достатъчно голям оборот през деня, което се наваксва чрез обиколки по близките до съответния наказателен паркинг квартали. И така, колегите-шофьори от София мисля, че ще ме разберат. А на останалите – желая ви никога да си нямате вземане-даване с тия кърлежи от „Паркинги и гаражи”.

П.П. – другото важно нещо, което установих за себе си в тази неприятна история, е, че трябва да потърся съдействието на Съюза на българските автомобилисти (СБА). Когато ходих за пръв път в КАТ преди 10-на години, те раздаваха свои листовки и аз се чудих за какво могат да ми послужат, но ето, че сега осъзнавам необходимостта от участие в такава колективна организация и от нейното съдействие в случаи като моя (за да не остане всичко просто един жалък индивидуален, отчаян и предварително обречен бунт от моя страна). Но за впечатленията ми от тяхната дейност, ще пиша допълнително, когато се запозная със СБА отблизо. Толкова засега.

Възмутен

1 коментар:

  1. Вчера ми вдигнаха колата...след 7 бях паркирал на Шипченски проход срещу пазара Ситняково, защото вътре в улицата нямаше място за паркиране. Колата ми е била вдигната 5 минути след като я бях паркирал. Казусът - наказателен знак B-не знам си кой. Оказа се, че вдигали с паяк подобни нарушители до 9:30 вечерта. Безочливи тъпанари.

    ОтговорИзтриване